Kdaj in katere letne pnevmatike izbrati
datum: 07.03.2008
kategorija: Novice
S 15. marcem se uradno zaključi zakonsko določeno zimsko obdobje, ko morajo imeti vozila obvezno zimsko opremo. Vendar je potrebno omeniti, da zakon določa, da je zimska oprema obvezna v primeru zimskih voznih razmer tudi po tem datumu. Tako se lahko zgodi, da bo tudi po 15. marcu še zapadla kakšna snežinka, v takšnem primeru pa bo potrebno vozila zopet opremiti z zimsko opremo.
Zakon sicer ne prepoveduje uporabe zimskih pnevmatik v letnem času, vendar to v AMZS odsvetujemo, saj je sestava zimskih pnevmatik popolnoma drugačna od letnih. Zimska pnevmatika je namreč mehkejše zgradbe, zato ob visokih temperaturah ne omogoča optimalnega oprijema vozišča, na vročem asfaltu pa se obrabi hitreje kot letna pnevmatika. Zakon določa, da letne pnevmatike ne smejo imeti globino kanalov manj kot 1,6 mm. Vendar takšna pnevmatika svoje naloge ne opravlja več zadovoljivo, saj v dežju ne bo mogla dovolj hitro odvajati vode izpod koles, kar povzroča t.i. aquaplaning oz. vodni klin pod kolesi. V takem primeru z vozilom ne boste mogli zavirati ali ga voditi v določeno smer. V AMZS zato svetujemo zamenjavo pnevmatike že, ko je globina profila manjša od 3 mm.
Na kaj morate biti pozorni pri izbiri pnevmatik, kakšna je razlika med najdražjimi in najcenejšimi? To sta le dve vprašanji, ki si jih kupci pnevmatik zastavljamo vedno znova ob njihovem nakupu. Odgovore na ta in še številna druga vprašanja vam ponuja tokratni test letnih pnevmatik, v katerem smo preskusili pnevmatike dveh dimenzij: 175/65 R14 T in 195/65 R15 V. AMZS je v sodelovanju z drugimi avtomobilskimi klubi, kot so nemški ADAC, avstrijski OAMTC, švicarski TCS in drugi za tokratni test izbral 37 modelov letnih pnevmatik. Test je potekal na Continentalovi preskusni progi pri Hannovru in na Bridgestonejevi preskusni progi v bližini Rima. Za preizkus stabilnosti, vodljivosti in zaviranja tako na suhi kot tudi na mokri cesti smo potrebovali kar 222 kompletov pnevmatik. AMZS test letnih pnevmatik je tokrat še posebej zanimiv, ker smo poleg pnevmatike slovenske znamke Sava preskusili tudi pnevmatiki pred leti v Sloveniji dobro znanih srbskih znamk Tigar in Trayal, ki se skušata spet uveljaviti tudi na našem trgu. Prav tako smo preskusili tudi kitajsko pnevmatiko, ki si z nizko ceno tudi utira pot na evropski trg.
(Vir: AMZS)