Pnevmatike in varnost v prometu

Oprijem vozila s cesto je odvisen od kvalitete cest in vremenskih razmer in pnevmatik. Le redko pomislimo, da smo le z nekaj kvadratnimi centimetri povezani s površino po kateri vozimo. Iz izkušenj vemo, da je avto bolj stabilen in da lahko hitreje ustavimo na suhi cesti, še zlasti, če je to novejša in kvalitetna betonska ali asfaltna podlaga. Bolj previdno vozimo na makadamski cesti in na starih luknjastih odsekih asfaltnih cest, a bolj zaradi lukenj, kot njihovega oprijema.

Vsak dež in vsak sneg pa vedno znova preseneti cele množice voznikov. Enostavno pozabijo, da se zavorne poti na mokri podlagi, še zlasti, če gre za stare cestne odseke tudi dvakrat povečajo in da so na zelo spolzki podlagi (sneg ali led) zavorne poti tudi štirikrat daljše. Podoben učinek kot sneg imajo lahko tudi mokro listje in ostanki zemlje, ki pada s pnevmatik traktorja ali kmetijskih strojev. Če se na te slabše pogoje ne pripravimo z ustreznimi pnevmatikami, so trki res neizbežni. Od 15. novembra do 15.marca v letu morajo imeti vsa osebna vozila v Sloveniji (izjema je le priobalno področje) zimske pnevmatike na vseh kolesih ali poletne pnevmatike in v priboru ustrezno velike snežne verige za pogonska kolesa. Kanali dezena pnevmatik morajo biti globoki najmanj 3 mm.

Ne glede na možnost, da so dovoljene letne pnevmatike pa moramo povedati, da je to bistveno slabša rešitev. Za relativno varno vožnjo v jesenskih in zimskih mesecih ni dovolj, da imajo pnevmatike dovolj globok dezen, ki zagotavlja izpodrivanje vode ali oprijem na snegu. Pri temperaturah pod 7 stopinj postajajo letne pnevmatike vse bolj trde, kar še poslabša oprijem.

Enako pa se dogaja s starostjo pnevmatik. Tudi, če še imajo ustrezno globok dezen, so pnevmatike starejše od petih let popolnoma neustrezne za varno vožnjo. Na vsaki pnevmatiki sta vtisnjena teden in leto izdelave. Če ne boste uspeli razvozlati zapisa zaprosite serviserja, da preveri starost pnevmatik.

 

nazaj